بوسه‌ گرگ

گرگی ... بوسه‌ای ... با همه ... و ... بر همه (از من / درباره‌ی هر آنچه که در من / می‌گذرد)

بوسه‌ گرگ

گرگی ... بوسه‌ای ... با همه ... و ... بر همه (از من / درباره‌ی هر آنچه که در من / می‌گذرد)

گزارشی از آزمون‌ها و مصاحبه‌های دکتری (بخش نوزدهم)


ادامه مصاحبه‌های هفت‌گانه اصفهان


گوهر هر «گفت»

آقای دکتر صافیان عزیز و بزرگوار و بس فروتن و مهربان، پس از برخوردِ گرم و صمیمی، یک پرسش، و فقط یک پرسش کردند؛ یک پرسش بسیار تحلیلی و کلی: بحث وجود در هایدگر. همه‌ی قدرتِ مصاحبه‌شونده، در پاسخ به این پرسش کلی، نمایان می‌شود. اگر نام‌زدی، به فرض، پاسخ را نمی‌دانست، مصاحبه‌گر می‌تواند پرسشی کلی‌تر از آن را مطرح کند.

جناب دکتر عزیز، پیش از پرسش، در کنار سلام و احوال‌پرسی، از آثار قلمی‌َ‌م نیز پرسیدند. هنگامی که از کتاب‌های شعرم گفتم، از من خواستند تا بیتی از آن‌ها را بخوانم. من این بیت را خواندم:

زوج باشد گوهر ِ هر «گفتِ» ما

یک کلام و یک شنیدن، جفتِ ما

ایشان بسیار از این بیت استقبال کردند و گفتند کم‌تر بیتی دیده‌ام که این اندازه فلسفی‌ باشد. مشتاق شدند که کتاب‌ها را ببینند. کتاب‌ها در ماشین بود. به ایشان گفتم پس از مصاحبه، حتمن برای‌شان می‌آورم.


ادامه دارد


نظرات 2 + ارسال نظر
سلام جمعه 22 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 06:39 ب.ظ http://www.alirezafouladi.blogfa.com

درودها دکتر هادی عزیز.
استفاده ها و لذتهای ما از این نوشتارها و تجربه ها همیشگی است.
پاینده و سربلند باشید.

لطف شما هم، همیشگی‌ست
سپاس‌گزارم استاد عزیز

نسیم حوالی دریا چهارشنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 04:57 ب.ظ http://seganisara.blogfa.com/

سلام و هزاران درود

تارنمایتان سرشار از نور و اندیشه و احساس است... تبریک.

با احترام و با افتخار دعوتید به "سه گانیکو".

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد