بوسه‌ گرگ

گرگی ... بوسه‌ای ... با همه ... و ... بر همه (از من / درباره‌ی هر آنچه که در من / می‌گذرد)

بوسه‌ گرگ

گرگی ... بوسه‌ای ... با همه ... و ... بر همه (از من / درباره‌ی هر آنچه که در من / می‌گذرد)

افلاطون و سه پیامدِ ستم‌گری‌های دولت‌ها

۱. تخم جدایی و دشمنی و کینه‌ورزی را در میان جمع و جمعیت می‌پاشد. [فروپاشی اخلاقی]
۲. تخم جدایی  و دشمنی را در میان خودِ زمام‌داران می‌پاشد [فروپاشی درونی]
۳. تخم جدایی و دشمنی را در میان زمام‌دارِ ستم‌گر و عادل‌ها (مخالفان) می‌پاشد [فروپاشی بیرونی]  

                                                           کتاب پولیتیا٬ کوتاه‌شده‌ی بند
نظرات 3 + ارسال نظر
محسن چهارشنبه 14 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 08:56 ب.ظ

واحد عملی آن را اکنون می بینیم.

[ بدون نام ] چهارشنبه 14 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 08:56 ب.ظ

از افلاطون چیزایی شنیده بودم. اما اینایی که شما نوشتید انگار جدیده از افلاطون!! جالبه. مرسی

[ بدون نام ] چهارشنبه 14 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 08:57 ب.ظ

افلاطون کسی است که زمینه ساز دیکتاتوریهای تاریخ شده است. کسی است که زنان را اشتراکی میداند. این حرفهایش هم توی مسیر همون حرفهایش است

افلاطون فیلسوفی بس بزرگ است. اما این‌که درست می‌گوید یا نادرست٬ چیزی جدا از عظمتِ اوست. من نیز در افلاطون‌نامه‌ام نه به او تاخته‌ام و نه از او دفاع کرده‌ام

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد