بوسه‌ گرگ

گرگی ... بوسه‌ای ... با همه ... و ... بر همه (از من / درباره‌ی هر آنچه که در من / می‌گذرد)

بوسه‌ گرگ

گرگی ... بوسه‌ای ... با همه ... و ... بر همه (از من / درباره‌ی هر آنچه که در من / می‌گذرد)

هم‌دلی از هم‌نشینی به‌تر است


بسا انسان‌ها که هم‌نشین و دم‌ساز با کسی بوده‌اند و کم‌تر شناخته‌اند آن کس را. فلان کس فقط به علت این‌که با بهمان کس دم‌خور بوده است، دلیل نمی‌شود که اندیشه‌های او را بیش‌تر از دیگران می‌شناسد. چه‌بسا شاگردان فلان استاد، کم‌تر از دیگرانی که شاگردش نبوده‌اند، اندیشه‌های استاد را بشناسند. این نکته، با این‌که شاید نکته‌ای بس ساده باشد، اما گاه به‌سادگی نادیده گرفته می‌شود. چیزهای ساده، گاهی بیش‌تر از چیزهای پیچیده نادیده گرفته می‌شود. من به این نکته، بیش‌ از هرجا و هرکس، (با توجه به دغدغه‌هایم) در اندیشه و اندیشمندان و فلسفه و فیلسوفان پی‌ برده‌ام. سهروردی، یکی از نمونه‌های آن است. او با آن‌‌که درباره‌ی افلاطون، اطلاعاتِ چندانی ندارد، اما ایده‌ (یا به تعبیر نارسا، مُثـُل) افلاطون را به گمان من، به‌تر از حتا ارسطو، که سال‌ها با استاد نشست و برخاست کرده است، دریافته است.  

این نکته، بیش‌تر برای کسانی درس‌آموز است که خود یا دیگری را شاگرد فلان استاد می‌دانند و کم یا بیش و پنهان یا آشکار، بر دیگران فخر می‌فروشند.  

شاید وقتی دیگر، به این نکته، بیش‌تر بپردازم.   

نظرات 8 + ارسال نظر
دریا دوشنبه 18 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 12:46 ب.ظ http://www.daryaa.blogsky.com

سلام.
افتخار بدید یه سر بزنید خوشحال میشم.
------------------
ای شمع ها! ای شمع ها! چرا شعله تان خاموش شد و نورتان از بین رفت؟ باید تا ابد روشن بمانید و همه جا را نورانی کنید. شما را به خدا روشن شوید. نروید.
-----------------
موفق باشید.

سعید دوشنبه 18 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 12:51 ب.ظ http://bazar24.blogsky.com

سلام دوست عزیز ...حتما به وبلاگ من سری بزن و دوستانت را از این کلاهبرداری مطلع کن

[ بدون نام ] دوشنبه 18 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 12:59 ب.ظ

سلام دوست گرامی

اگر مایل به کسب درآمد از وبلاگ خود هستید می توانید با عضویت در سیستم اکسین ادز اقدام به نمایش تبلیغات نمایید و به ازای هر کلیک بازدیدکنندگان برروی تبلیغات تا سقف 800 ریال بعنوان پورسانت دریافت نمایید.همچنین با معرفی این سیستم به دیگران و عضویت آنها از طریق شما علاوه بر پرداخت مبلغ 1000 ریال بابت عضویت آنها به ازای هر کلیکی که بر روی تبلیغات آنان می شود مبلغ 50 ریال از طرف سایت به پورسانت شما اضافه خواهد شد بدون اینکه از طرف مقابل هزینه ای کاسته شود و بدین صورت شما به یک حقوق ماهیانه و مادام العمر دست خواهید یافت. پرداخت کلیه وجوه و پورسانتها در سیستم تبلیغاتی اوکسین ادز توسط شرکت رفاه گستر جنوب به شماره ثبت 24516 تضمین شده می باشد.استقبال بی نظیر از این سیستم، خود نشان دهنده این مهم می باشد ضمنا ثبت نام در این سایت رایگان میباشد
این سایت خدمات زیادی بصورت رایگان به کاربران ارائه میکند که یکی از آنها چت روم برای سایتها و وبلاگها می باشد بوسیله این ابزار پیشرفته ، بازدیدکنندگان وبسایت/وبلاگ شما میتوانند در محیطی سالم با یکدیگر به گفتگو بپردازند . چت روم اوکسین ادز ، ابزاری بسیار مفید جهت افزایش بازدیدکنندگان وبلاگها وبسایتهای شما میباشد. اگر چندین وبلاگ و یا وبسایت دارید ،‌میتوانید برای هر کدام از آنها یک چت روم ایجاد کرده سپس کد مربوط به هر سایت را درون آن قرار دهید. بدین ترتیب ، هر کدام از سایتهای شما صاحب یک چت روم جداگانه خواهند شد.
برخی از امکانات این چت روم عبارتند از :
1 - سرعت و کیفیت بسیار بالا
2 - دادن یک چت روم اختصاصی به هر سایت یا وبلاگ
3 - امکان گفتگوی خصوصی
4 - امکان برقراری دوستی با سایر اعضاء
5 - امکان جستجوی اعضاء
6 - امکان درج پروفایل برای هر عضو
7 - امکان ورود کاربران بصورت مهمان (به تعیین شما)
8 - امکان چت صوتی و تصویری (به زودی)
9 - امکان تهیه لیست کلمات غیر مجاز
10 - امکان قفل کردن آی دی به تعداد نامحدود
11 - گزارش تخلف
و ...
برای عضویت به آدرس وب سایت مراجعه نمائید
http://irthem.parsaspace.com/tab.htm

محسن سه‌شنبه 19 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 07:59 ب.ظ http://salambarma.blogfa.com/


(بی تو بودن را برای با تو بودن دوست دارم)


(همنشین تو من نیم سایه ی من است.)

نزدیکی به یک معنا دوری است. یک دختر و پسر که در عشق هم می سوزند شاید وقتی به هم نزدیک می شوند در حقیقت از هم دور شوند و عشقشان محو شود.


[ بدون نام ] چهارشنبه 20 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 09:12 ق.ظ

بحث سهروردی نور است نه مثل افلاطونی. چه ربطی به هم دارن اینا؟!!

فیروز دشتکی جمعه 22 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 02:56 ق.ظ http://www.dashtak.com


آری.هم دلی از هم زبانی به تر(خوشتر) است....

دانیال شنبه 23 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 01:14 ق.ظ http://360.yahoo.com/davn2001

(بحث سهروردی نور است نه مثل افلاطونی. چه ربطی به هم دارن اینا؟!!) در جواب این حرف جسارت کرده می گویم در مثل جای مناقشه نیست. در ضمن بابت املای نا صواب بنده معذور فرمایید. اما در مورد آن مثل معروف که می گوید هم دلی از هم زبانی بهتر است؛ باید گفت که در تایید فرمایشات جناب نگارنده؛ سقراط حکیم بسایار نیکو فرموده که من از بسیاری از کسان- منظور شاگردان- بدین سبب که من را آن چیزی که نیستم جلوه داده اند اندوهناکم؛ چرا که آنان از بسیاری با من بیشتر موانست داشته اند. این جمله دقیا همان مطلب را می رساند که چه بسیار شاگردان که حقیقت استاد را نایافته اند. و کوس انا الحق می زنند!!!!

دانیال شنبه 23 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 01:18 ق.ظ

شرمنده که نظرم را با آن لحن نوشتم. تازگی چندین کتاب خوندم که به نثرشان شدیدا عادت کردم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد