بوسه‌ گرگ

گرگی ... بوسه‌ای ... با همه ... و ... بر همه (از من / درباره‌ی هر آنچه که در من / می‌گذرد)

بوسه‌ گرگ

گرگی ... بوسه‌ای ... با همه ... و ... بر همه (از من / درباره‌ی هر آنچه که در من / می‌گذرد)

واقع‌بینی و آرمان‌خواهی

آن که٬ تنــها٬ هست یــک واقــع‌نگر      شیـــــر می‌دوشـــد ولـــی از گاو نر! 
او نه واقع‌بین؛ که یک سوداگر است     گوش هوش آرمان‌خواه‌اش کـر است

جای‌گاه‌اش در لجـن‌زار است و بس     غـرق دریــای لجــن٬ زار است و بـس

                                                                                                                   مثنوی آدم‌ها
نظرات 4 + ارسال نظر
بارون سیاه پنج‌شنبه 27 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 10:46 ب.ظ http://blackrain.blogsky.com

خوب بود !
و پست قبلی که دارم الان می خونم خوب تر

سلام جمعه 28 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 08:07 ب.ظ http://www.alirezafouladi.blogfa.com

سلام.
حرف شما اگر واقع نگر به معنای ماده گرا و ظاهرگرا باشد درست است هر چند ما ایرانیها به دلیل شرایط تاریخی و فکری خودمان هیچگاه نمی توانیم به معنای معمول هم صرفا واقع نگر باشیم و همه چیز را با ذهنیات خودمان می سنجیم.

درود
بله جناب دکتر فولادی بزرگوار. به هم‌این معناست. البته من همیشه از گفتن «ما ایرانی‌ها» خودداری می‌کنم. گمان می‌کنم اگر بگوییم «بسیاری از ایرانی‌ها» بسی سنجیده‌تر است تا بگوییم «ما ایرانی‌ها».

سلام یکشنبه 30 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:03 ق.ظ http://www.alirezafouladi.blogfa.com

سلام جناب جعفری.
ما در ما ایرانیها به اصطلاح اهل ادب مجاز به علاقه غلبه است یعنی غالب ما. ضمنا دوست داشتم این کتابتان را تهیه کنم اما نمی دانم از کجا.

درود بر استاد عزیز
روشن است که خواستِ شما از آن تعبیر٬ همه‌ی ایرانی‌ها نیست. سخن من بر سر هم‌آن «غالب ایرانی‌ها» است. چرا «غالب»؟! با کدام دلیل جامعه‌شناسانه؟! با کدام آمار؟! پس اگر دلیلی روشن و جامعه‌شناسانه نداریم٬ منطقی‌تر و سنجیده‌تر است بگوییم: «بسیاری از ایرانی‌ها».
و اما کتاب:
آدرس بدهید تا برای‌تان با افتخار و بی‌درنگ پست کنم. آدرس را ای‌میل کنید یا اگر صلاح دیدید٬ هم‌این‌جا بنویسید.
ای‌میل: jafariimail@yahoo.com

سید حامد احمدی سه‌شنبه 1 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 02:04 ق.ظ http://benamebaba.blogfa.com

"این چه قومیست محمد؟؟؟"
به روزم...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد